Torra läppar!

Min hy blir nästan aldrig torr, jag kan verkligen inte minnas senast den var det, inte ens på vintern då luften blir torrare och har en tendens att torka ut hyn.

Men däremot blir mina läppar helt förstörda! De blir torra och fnasiga och jag får applicera läppbalsam konstant, så fort det förra lagret försvinner måste det på nytt. Problemet är att inte ens det hjälper.

Så jag vill slå ett slag för vaselin. Jag har testat allt jag kan komma på och har kommit fram till att det är det enda som hjälper för mig. Jag tror att jag har skrivit om det tidigare men nu när vintern är här och fler kanske har samma problem kände jag att jag vill lyfta det igen.

Jag skulle personligen aldrig använda vaselin någon annanstans i ansiktet då jag inte kan komma fram till om det är väldigt komedogent eller inte alls. Om jag söker på det på nätet får jag nästan alltid upp resultatet att det är mycket komedogent men enligt en del "skinfluencers" så är det inte det. (Då menar jag inte sådana som exempelvis Hyram, Beuty Within eller James Welsh utan dermatologer och "estethicians".) Hur som helst så vet jag inte svaret och vill därför inte ta risken.

Men på läpparna är det helt fantastiskt, det är som en mirakelkur för mig! Jag bara applicerar ett tunt lager så att det täcker hela läpparna och när det försvinner är läpparna mjuka och utan torra fläckar.

Har du testat? Eller har du tips på någon annan produkt som är utomordentligt bra? Använder du vaselin i ansiktet? Lämna gärna en kommentar!

Ha det gott! Nia.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Favoriter!

Dry brushing!

"DIY-fransförlängning"/ fransförlängning hemma, själv!