Produkter jag köper om och om igen, 2!

Här kommer lite fler produkter som jag alltid köper på nytt när de tar slut för att jag vill ha dem hemma. Som jag skrivit tidigare så köper jag sällan samma produkt inom en kategori när det kommer till smink. Jag tycker om att prova nytt och dessutom är det sällan en produkt lever upp till mina förväntningar. Men här kommer några till som jag bara älskar!

MIYO, Epic Brow Pomade - Den här brynpomaden är enligt mig till och med bättre än den populära Dipbrow Pomade från Anastasia Beverly Hills. Jag upplevde att den från ABH var väldigt kladdig medan den här har en lite torrare konsistens men den är absolut inte torr. Den är lätt att arbeta med, forma till brynen med och flyter inte ut. Dock använder jag en annan pensel än den man får med i förpackningen för den är lite för mjuk för min smak.

Rimmel London Kate, Sculpting Palette - Det här är den första bronzern jag har kunnat använda som inte får en orange ton på mig. Så jag köper paletten mest för bronzerns skull men den rosa färgen är också fin när man vill ha lite färg på kinderna. Highlightern som ingår är däremot inte så bra, det händer helt enkelt inte så mycket för den är inte så bra i pigmentet men de andra två färgerna väger ändå upp för att det ska vara värt för mig att köpa paletten. Dessutom har jag så många andra highlighters som är bra (ex. de från Essence) att jag inte behöver ytterligare en.

Essence, mascaror överlag - Jag fullkomligt älskar de mascaror jag har provat från Essence. Varenda en gör det jag vill att de ska göra, oavsett om det är längd, curl eller volym jag är ute efter, utan att kladda eller smula. Ett plus i kanten för att de är billiga också, de ligger mellan ca 30-50 kr på Lyko. Så hädanefter kommer jag aldrig att köpa mascaror från något annat märke. (Jag har alltid gillat mascara och har provat många från många olika märken.)

Technic, Brow Gel - Technic är ett lågprismärke av smink som finns att hitta på exempelvis Dollarstore. Deras ögonbrynsgel är den bästa jag har provat och jag har provat många olika även när det gäller ögonbrynsgel. Min är i en brun nyans och jag vet inte om den finns som genomskinlig men jag vill helst ha lite färg i min. Den kladdar inte, ger precis lagom mycket färg till brynen och sitter där den ska hela dagen. Dagar då jag vill ha mer naturliga bryn räcker det med att dra på ett lager eller två med den här produkten för att brynen ska se bra ut.

Hudvård - När det kommer till hudvård är jag tvärtom när det gäller att köpa samma produkt om igen. Delvis för att det ofta tar ett par månader för att se om produkten man använder gör det man vill att den ska men också för att jag har hittat så bra produkter att jag inte behöver leta efter nya. Ibland byter jag ut någon produkt men inte förrän jag har använt den länge nog för att se om den gör det jag vill och ibland byter jag såklart ut något för att jag har hittat en ny produkt som jag vill testa. Men, som sagt, för det mesta köper jag alltid samma produkter om och om igen när det kommer till hudvård.

Vad har du för favoriter? Har du provat någon av de produkter jag nämnde? Finns det någon fantastisk produkt som jag har missat och borde testa? Lämna gärna en kommentar!

Ha det gott! Nia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Favoriter!

Dry brushing!

"DIY-fransförlängning"/ fransförlängning hemma, själv!