Nya produkter!

Jag sitter här i skrivande stund och väntar och längtar efter mina nya hudvårdsprodukter, som jag beställt från USA - vilket betyder att jag kommer att få vänta ett bra tag till. Men jag ser fram emot att testa dem när de väl kommer hem. Jag ska såklart försöka komma ihåg att recensera dem här också. Men det borde bli om ett par månader då det skulle ta ca en månad att få hit dem och sedan tar det ungefär en månad att testa dem också. Visst, man kan göra en "first-impression-recension" men jag gillar inte det så mycket eftersom att man då inte får veta om/hur de verkligen fungerar.

Det här är i alla fall produkterna jag har beställt!

It's Skin, Power 10, Formula WR Effector (with Adenosine) - Ett serum som innehåller Adenosin som för mig är en ny ingrediens inom anti-aging som jag nu har läst på om och tycker låter intressant. Adenosin hjälper också till att lugna hud och kan hjälpa med läkning av sår, inget jag behöver just nu för jag är mest intresserad av aspekten att det kan verka anti-aging. Jag har dessutom funderat på att byta ut min C-vitamin mot något som fokuserar mer på anti-aging, delvis eftersom att jag ändå alltid använder antioxidanter i min rutin varje morgon och varje kväll och egentligen inte behöver ytterligare en. C-vitamin lade jag till för att få mer anti-aging i min rutin men då var jag inte lika påläst och visste inte att det fanns bättre alternativ för just det ändamålet. Det här känns som en spännande produkt att ersätta min C-vitamin med och som kan komma att hjälpa mig med det jag vill, så jag är superexalterad inför att testa den här!

Artnaturals, Hyaluronic Moisturizing Serum - Jag satt och tittade på en video där Cassandra Bankson (som är min hudvård-gudinna) reagerade till en annan persons hudvårdsrutin och då dök den här produkten upp. Så jag läste ingredienslistan och lite recensioner om den och tyckte att det lät intressant. Tidigare har jag provat Hyaluronic Acid 2% + B5 från The Ordinary och det är ingen hemlighet att jag älskar The Ordinary men just den här produkten var en riktig "let down" då jag bara upplevde att den var kladdig och inte gjorde någonting för mig. Den var väldigt intetsägande och återfuktade inte men torkade inte heller ut hyn - det är nämligen något hyaluronsyra kan göra för om den inte har någon fukt att ta utifrån och tillföra huden kan den istället ta fukt från huden och dra ut den vilket alltså leder till torrare hy. Jag vet att hyaluronsyra inte fungerar för alla, för precis som med det mesta inom hudvård så är det väldigt individuellt, och det kan vara så att det är situationen för mig men jag är ändå beredd att göra ett till försök. Därför beställde jag hem den här produkten, den innehåller dessutom flera "bra" ingredienser som jag vet att min hy tycker om. Så det ska bli riktigt spännande att se om det blir som med hyaluron-serumet från The Ordinary eller om det här har effekt på mig.

Purito, Deep Sea Pure Water Cream - Åh, så länge jag har varit sugen på att testa en "water cream", alltså en återfuktande kräm som går från krämig konsistens till mer vattnig när den appliceras. Men jag har bara hittat väldigt dyra produkter inom den kategorin och jag lever efter vissa principer som t ex att "bra hudvård behöver inte vara dyrt" och jag föredrar att testa budget-märken/-produkter. Så hur glad blev inte jag när jag upptäckte den här!? Överlycklig. Den är billig men har fått många bra recensioner och när jag läste ingredienserna tyckte jag att den lät oerhört intressant. Jag funderar bara på när och hur jag ska använda den då jag, som sagt, alltid använder antioxidanter (vilket jag inte kommer att ändra på) och vatten kan försämra/förstöra integriteten av alla de olika antioxidanterna. Men jag beställde den i alla fall och nu sitter jag otåligt här och väntar på leverans.

Side note; om du undrar varför jag alltid använder antioxidanter så är det för att de bekämpar fria radikaler, som kan göra att hyn åldras fortare.

Benton, Fermentation Essence - Nu har jag nästan använt slut på den essence jag använder för tillfället (Missha, Super Aqua Ice Tear Essence) som har varit jättebra men ibland när en produkt tar slut är det roligt att testa något nytt. Jag ville också gärna ha en essence med mer aktiva ingredienser än den från Missha som mest var återfuktande. Sedan ville jag att min nya essence skulle ha liknande konsistens som den förra, alltså lite tjockare och mer som en gel än som de mer vattniga essencer som finns då jag även använder en toner och får den konsistensen där. Jag fick leta och leta men till slut hittade jag två alternativ, den här eller Fermented Complex 94 Boosting Essence från Purito. Men det fick bli den här från Benton då efter vad jag kunde lista ut så är den tjockare i konsistensen än den från Purito. Båda innehöll fermenterade ingredienser som skapar bra bakterier och hjälper till att höja hudens produktion av ceramider som ger en av de bästa effekterna för anti-aging. Jag brukar inte gå in på vetenskap om huden även att jag kan mycket om det, men jag gör inte det för att jag är rädd att uttrycka mig felaktigt plus att vetenskapen inom de flesta områden hela tiden gör nya upptäckter och något som är sant idag kanske inte är det i morgon. Men ceramider är i alla fall lipider som finns i hudbarriären och hjälper hyn att behålla fukt, så mycket kan jag i alla fall förklara utan att gå in vidare på det. Hur som helst längtar jag efter att även den här produkten kommer hem till mig snart för det ska bli roligt att prova en ny essence då jag tidigare bara har provat den från Missha.

Jag har funderat och skulle också gärna vilja prova en produkt med Q10 också så när jag beställer nästa gång får det nog bli Q10-serumet från It's Skin. Jag har ju inte testar deras Adenosin-serum än men jag gillar att deras produkter fokuserar på en viss ingrediens. Det är en av sakerna jag älskar med The Ordinary eftersom att det gör det lättare att bygga en egen rutin när man är en hudvårdsnörd som jag. Men om du har någon annan produkt som innehåller/fokuserar på Q10 att rekommendera får du väldigt gärna göra det! (Helst inte någon av Q10-produkterna från Nivea dock, de innehåller lite för mycket ingredienser för min smak.)

Har du provat någon av de här produkterna eller har du tips på några liknande? Lämna gärna en kommentar i sådana fall eller om du undrar över något.

Ha det gott! Nia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Favoriter!

Dry brushing!

"DIY-fransförlängning"/ fransförlängning hemma, själv!