Skin Treat, 10 min AHA + BHA + PHA Face Mask!

Igår kväll provade jag 10 min AHA + BHA + PHA Face Mask från Skin Treat, som är Kicks eget märke.

Jag har hört sådana skräckhistorier om den att jag var tvungen att prova den själv. Eftersom att jag har så tålig hud och klarar "blodmasken" (AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution) från The Ordinary utan minsta problem - ibland känns det som att den inte ens fungerar för att jag känner så lite - så ville jag prova den här då den, enligt många, är mycket värre.

Jag var alltså lite nyfiken på att se hur tålig min hud egentligen är och det gick ungefär som jag förväntade mig.

Medan jag applicerade masken kände jag ingenting, sedan kom den brännande känslan smygandes och därefter stack/sved det lite. Däremot blev jag smått förvånad efter ca fem minuter då känslan helt försvann. Det var heller inte på något sätt outhärdligt medan det brändes lite, för då hade jag sköljt av masken.

Jag har vid ett tillfälle fått kemiska brännskador pga den ovan nämnda masken från The Ordinary, men det var när jag höll på att vänja ansiktet vid tretinoin och jag borde inte ha använt den överhuvudtaget. Så jag menar bara att jag vet hur det känns när smärtan blir för mycket och man måste ta bort masken.

Hur som helst vet jag inte om det är min tåliga hud eller inte men jag klarade även att använda den här masken utan problem.

Resultatet var bra det också, huden kändes så len och mjuk och inte uttorkad eller öm alls och det kvarstod idag på morgonen.

De kvällar jag använt en syra-mask brukar jag inte använda så många andra produkter utan jag kör "7 skins" med Hydrating Toner från Apolosophy, Super Aqua Ice Tear Essence från MISSHA, sedan en olja (100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil från The Ordinary) och min nattkräm (Moisture Milk "Moisture" från MUJI) som endast är återfuktande och inte direkt innehåller några aktiva ämnen.

Använder du också syra-masker? Vilken är din favorit? Har du några andra tips? Lämna gärna en kommentar!

Ha det gott! Nia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Favoriter!

Dry brushing!

"DIY-fransförlängning"/ fransförlängning hemma, själv!