Max & More och Technic!

Jag måste slå ett slag för sminkmärkena Max & More och Technic. Det är så budget det bara kan bli och hittas ofta bland sminket på ställen som Dollarstore, Ö&B och Gekås.

Jag älskar att prova produkter från olika budgetmärken bara för att det är intressant när man hittar något från dem som ibland till och med är bättre än medelklassmärken, som exempelvis Max Factor eller IsaDora.

Det är dock självklart svårt för ett budgetmärke att mäta sig med märken i den dyrare kategorin, som MAC, Urban Decay eller ännu dyrare som Guerlain och Dior.
Men vissa produkter från de här budgetmärkena är ändå så pass bra att man liksom inte behöver köpa de allra dyraste produkterna.

Tillbaka till just Max & More och Technic då - de två produkter jag har hittat från dem som är så bra att jag aldrig kommer att köpa någon dyrare version är ögonskuggsprimern från Max & More och bryngelen från Technic.
De är verkligen så bra att jag har slutat leta efter andra versioner. Där jag bor finns bara Dollarstore och det är där jag har hittat de här produkterna. Primern kostar ca 30 kr och gelen kostar ca 30-40 kr, så här kan man onekligen snacka budgetpriser!

Formulan på ögonskuggsprimern är ganska rinnig och tunn men det är faktiskt bara till fördel då det räcker att man bara tar en väldigt liten mängd på ögonlocket för att det ska räcka långt. Sedan brukar jag låta det torka till i ett par sekunder innan jag lägger på ögonskuggan, men inte så att det torkar helt för det ska fortfarande vara lite "kladdigt" när man applicerar ögonskuggan.

Bryngelen finns i ett par olika färger och jag brukar välja den mörkaste. Jag upplever även den formulan som ganska tunn men ändå "lagom". Den formar brynen bra och stadgan är också helt okej, det finns de som blir stelare men jag tycker om att det är lite flexibelt och att brynen inte blir helt stela.

Jag har ärligt talat inte provat fler produkter från de här märkena då jag är nöjd med det mesta av det smink jag har.

(Det här är faktiskt inte ens mina favorit-budgetmärken - det är Essence!)

Jag har MÅNGA fler tips på bra budgetprodukter så det kommer att bli fler inlägg om sådant.

Har du provat någon av de här produkterna och vad tyckte du i sådana fall? Har du tips till mig om andra produkter från samma märken? Eller vilket är ditt favorit-budgetmärke? Lämna gärna en kommentar!

Ha det gott! Nia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Favoriter!

Dry brushing!

"DIY-fransförlängning"/ fransförlängning hemma, själv!